yasmininamerika.reismee.nl

Thanksgiving Break | Food, Plaza Lighting Ceremony, Friends Birthday, State Champions


Eindelijk een weekje vakantie! Hoewel ik echt van school hou, was ik wel echt toe aan een mini break! Dit was onze eerste week (woensdag - zondag) vrij van het nieuw schooljaar. Tussendoor hebben we wel een paar vrije dagen gehad, maar 5 dagen achter elkaar is toch wel heel relax.


Maandag & Dinsdag moesten we nog naar school, maar of je het nou echt 'school' kon noemen... het waren twee moeizame dagen, de leraren wisten namelijk zelf niet wat ze aan ons moesten 'leren' en alle leerlingen waren klaar om te vertrekken! Ook ontmoette ik mijn gastbroer voor het eerst, omdat hij in LA studeert. Een hele lieve en slimme jongen is dat! :)


Woensdag aan de ene kant was wel echt een heerlijke dag. 's Ochtends gingen Kristina en ik naar Subway om een broodje te halen, ja een echte Amerikaan word ik nu, en daarna de hele dag van 11 uur 's ochtends - 6 uur 's avonds met familie thuis geskypt. Echt bizar lang, maar na een maandje niet te hebben geskpyt heb je toch wel veel aan elkaar te vertellen! Die avond was mijn gastgezin hard bezig met de voorbereiding voor Thanksgiving!


En donderdag was het dan eindelijk THANKSGIVING; A day of giving thanks for all that we have! Mijn ochtend begon met heerlijke cinnamonrolls als ontbijt en het kijken van de Macy's Thanksgiving Day Parade. Heel leuk was dat om te zien, zeker omdat ik in die straat had gelopen. Bekende artiesten zoals Jimmy Fallon waren ook te zien in de parade. Chris en Barb waren die ochtend weer bezig met het voorbereiden van een heerlijke maaltijd, en toen maakte we even een filmmoment mee; we haalden de kalkoen uit de koelkast, en ja hoor, het was nog hard haha! Snel in de oven gedaan en koken maar.Rond 11 uur kwamen de andere gasten, vrienden van de familie en mijn gastzusje (Na)Tasha. Thanksgiving staat ook bekend om FOOTBALL! De hele middag keken we naar de American Football wedstijden en College Basketbal wedstrijden. En rond 3 uur kwamen we samen en hadden we heerlijk, maar ook dan echt heerlijk gegeten. Turkey, Ham, Mashed Potatoes, Stuffing en ik maakte een Surinamese eiersalade voor ze. Als dessert konden we kiezen uit 2 Pumpkin Pies, Apple Pie & Kentucky Derby Pie, allemaal met slagroom. Rond 5 uur vertrokken we naar the Plaza in Kansas City town center, voor de Lighting Ceremony. Door de connecties van Chris, natuurlijk, kregen we VIP kaarten en stonden we direct naast het podium. Hele leuke optredens en verrassingen werden daar gehouden. Eneen countdown, 5 4 3 2 1.. en alle kerstlichten rond the Plaza gingen aan. Super mooi was dat om te zien, wow! Ik eindigde mijn avond met Black Friday Shopping in een groot winkelcentrum vlakbij ons huis. Een woord; CRAZY! Het begon om 8 uur, wat eigenlijk raar is aangezien het black 'friday' heet en niet black 'thursday' haha, en het eerste halfuurtje was wel lekker rustig en dat veranderde langzamerhand in pakken wat je kan en rennen voor je leven, of zweten en stikken! Dat was wel even bizar, op zijn zachts gezegd, maar wel super leuk om een keertje mee te maken! Volgend jaar wordt dat toch online shoppen haha! Wel leuke dingen gescoord gelukkig :) Daarna neergevallen op mijn bed en uren geslapen haha!


Vrijdag werd ik om 12 uur opgehaald door Tasha om samen met haar en haar moeder te lunchen bij Oklahoma Joe's, en alsof ik niet genoeg had gegeten die avond daarvoor, zat ik nu aan de ribs, pulled pork hamburger en frietjes. Mijn arme Europeese maag, die zoveel vettige eten niet gewend is, wat heb ik je deze week aangedaan?! Ik liet mijn maagje lekker rusten tot 4 uur, en had daarna een verjaardag van Ainoa, een Spaanse vriendin. We gingen eerst naar The Hunger Games: Catching Fire, die ik nu dus voor de tweede keer heb gezien, maar wat blijft dat een leuke film! En daarna werden we opgehaald door een limousine, en werden we 'in style' naar een Grieks restaurant gebracht. De hele avond riepen ze constant 'HOPPA' en alleen maar lachen was dat haha! Er was ook een buikdanseres, wat de jongens erg leuk vonden, en als je echt boos was kon je ook nog borden breken. We werden na een gezellige avond ook nog met de limo naar huis gebracht, LUXE WHOOO haha!


Na maar 5 uurtjes te hebben geslapen, moest ik om 7 uur opstaan, en om half 9 was ik weer op school. Huh? Zaterdag? School? Jaaah, die dag speelden Blue Valley Tigers tegen Salina South voor de STATE FINALS, en gingen we vroeg naar school om ze aan te moedigen en uit te zwaaien. Daarna 1,5 uur in de auto gezeten / geslapen onderweg naar Emphoria. Wat heel veel ouders en 'supporters' aan het doen waren was 'Tailgaten', bbbqen of picknicken rond de open kofferback van hun auto. Natuurlijk deden wij ook gezellig mee met ons mini bbq-setje, en nogmaals hamburgers en hot dogs vlogen door mijn keel naar mijn maag! Om 1 uur begon eindelijk de meest spannendste wedstrijd van het seizoen. Na schreeuwen, juichen en nerveus toe te kijken, hadden we uiteindelijk gewonnen met 1 puntje meer, 27 - 26! Nadat de trofee werd overhandigd aan de spelers, stormde iedereen het veld op! STATE STATE STATE CHAMPIONS, begon iedereen te roepen, en ik heb ook nog snel een foto genomen met mijn favoriete speler *knipoog* haha! Na de anderhalf uur terugreis, moesten we snel omkleden en er leuk uitzien voor de symphony concert.Een Symfonieorkest dat klassiek muziek speelde. Omdat ik zo moe was van het juichen en slaapkort, vielen mijn oogjes helaas een paar keer dicht, terwijl het echt super mooi was. Gelukkig kon ik me opfrissen in de pauze en heb ik veel meer kunnen genieten van de tweede helft! We sloten die avond af met een heerlijke dessert bij McCormick & Schmick's, de bekende Chocolate Bag; chocola in de vorm van een tas gevuld met fruit en slagroom, heeeeerlijk!


Zondag was mijn rust dag, jeeeeej! Ik heb tot 12 uur uitgeslapen, en bleef in mijn bed liggen tot half 2. Ik heb alleen maar oefeningen gedaan op een pilates bal tijdens het kijken van afleveringen van Once Upon A Time & The Vampire Diaries! Ik ben weer back on track met alles haha! Maar serieus... mijn arme buik, voorlopig zal ik je dat niet meer aandoen!


Een top week dus achter de rug, en nu weer terug naar schoolie!


Thanksgiving is about giving thanks, en ik wil mijn ouders heel erg bedanken voor alle steun die ze mij hebben gegeven. Ik zou dit nooit hebben kunnen doen zonder hun wijze woorden haha! Ook wil ik mijn gastgezin hartelijk bedanken voor de fantastische vier maanden die ik met ze heb kunnen doorbrengen, precies 4 maanden vandaag! :D Maar ook mijn familie en vrienden die ik niet kan vergeten, alle liefde die jullie mij gaven en nog steeds geven ondanks dat ik7301.71km verderop zit, jaah toch even opgezocht haha! En natuurlijk alle lezers en jullie lieve woorden. Jullie maken mij zo blij als ik weer hoor dat ik iemand heb kunnen inspireren of dat iemand mijn verhalen volgt! Heel erg bedankt daarvoor! :)


Keep dreaming and believing! (:


Liefs, Yasmin

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!