yasmininamerika.reismee.nl

Second Semester, Here We GO.. | School Activities, Super Bowl, Spiritweek, Sweetheart, Snow Creek

En ik ben al weer 6 maanden in the US of A. Zoals altijd vind ik dat tijd veelste hard gaat, maar dat komt waarschijnlijk, omdat ik zoveel leuke dingen meemaak!


Snow Creek


12 Januari gingen we met de uitwisselingsstudenten van mijn Ayusa groep naar Snow Creek. We gingen of snowboarden of skiiien. Ik had helemaal geen ervaring met winter sporten dus ben ik maar 'easy' begonnen met skiing. Gelukkig geen een keer gevallen, en ook nog van een van de hoogste bergen geskiid. Heb het heel erg naar mijn zin gehad, vooral ook omdat Lotte en ik Roanne tegenkwamen. The roommates of New York were reunited.


Back to School


The second semester is dan eindelijk begonnen. Deze semester heb ik de volgende vakken:


Sports & Entertainment Marketing:Aan het begin van het jaar wilde ik heel graag Entertainment Marketing studeren en dit is zeker een van mijn favoriete vakken. We richten ons voornamelijk op de NFL, National (American) Football League en de Winter Olympische Spelen. We leren op verschillende manieren reclame te maken voor grote wedstrijden, hoe we tickets moeten prijzen, en hoe we merchandise verkopen.


English Language:Deze semester focussen we voornamelijk op ons Senior Project, Senior Speech en ons eigen, persoonlijk newsletter.


Study Hall:Een tussenuur die ik heel erg nodig heb, omdat ik zoveel bezig ben met school activiteiten, heb ik bijna geen tijd om school bij te houden.


Spanish:We leren voornamelijk nieuwe werkwoorden en familieleden en andere geweldige Spaanse woorden en zinnen. Ik kan eindelijk een gesprek van 10 minuten in het Spaans voeren.


U.S. History:We gaan hier verder op in, vanaf het eind van de Eerste Wereldoorlog tot nu. We kijken ook naar Tweede Wereldoorlog films zoals Pearl Harbour en Saving Private Ryan.


Photography:Tot nu toe hebben we in fotografie onze eigen camera gemaakt vanuit een klein doosje. En fotograferen we met oude cameras, waar je een film rol in moet plaatsen. Heel leuk om mee te werken, want 'what you see is what you get,' er is geen wis knopje en pas als je de film rol in vloeibare chemicalien laat drijven, zijn de resultaten zichtbaar.


Advanced Algebra:Net als Spaans & Geschiedenis, gaat wiskunde ook verder op het vak in. Ik moet zeggen dat het wel steeds moeilijker wordt.


After School Activities


Deze semester ben ik nog meer betrokken met school dan de vorige semester. Ik ben een Basketbal manager voor de Girls Varsity Team & ik werk backstage voor de school musical Guys & Dolls. Ook ben ik uitgenodigd voor Student Council (StuCo), de leerlingenraad van school.


De meiden hebben het tot nu toe niet slecht gedaan in basketbal. Het kan natuurlijk altijd beter, en ze zijn niet zo goed als de jongens, maar ik ben nog steeds super trots op ze. Ze trainen 5x in de week van 15.10 - 17.30. Ik help met wedstrijden, thuis en uit; waterflessen vullen, wedstrijden filmen, statistiek bijhouden, scoreboard aansluiten. Je voelt je toch lid van het team en je leert, ondanks niet te spelen, toch nieuwe mensen kennen. We hebben in totaal zes basketbal managers.


Tech crew voor de musical was een van de leukste school activiteiten die ik tot nu toe heb gedaan. Dat komt waarschijnlijk, omdat theatre mensen zo verschrikkelijk lief zijn. Dit jaar was de musical Guys & Dolls. Ik had er nog nooit van gehoord, en kan nu met alle liedjes meezingen haha. Het was ook heel leuk om te doen, omdat je ziet hoeveel moeite en harde werk in zo'n show wordt gestoken. Ik heb altijd op het podium gestaan en nu snap ik hoe belangrijk de technische ploeg is. Ik heb op headset gewerkt, achtergronden van de verschillende scenes aan palen vast gemaakt, lichten vastgemaakt, en tijdens de show alle rekwisieten georganiseerd. Van november - februari zijn we bezig geweest met voorbereidingen voor de shows, en ze waren uiteindelijk echt geweldig. De musicals zijn zo belangrijk hier, omdat scholen awards kunnen winnen voor beste musical, beste acteur, beste actrice, beste decor, enz.. Het voelde echt als een film, heel leuk was dat.


In Student Council bespreken ze schoolfeest thema's, buitenschoolse activiteiten, spiritweek thema's, enz.. De leden van StuCo zijn veelal leerlingen van elk jaarlaag die zijn uitgenodigd en worden gezien als voorbeeldige leerlingen, dus om daar uitgenodigd voor te worden was wel een eer.


Spiritweek


In de tweede Spiritweek van het jaar hadden we de volgende thema's; College Sports, Ugly Sweater Day, Duck Dynasty, Black & Gold (de kleuren van onze school) en Class Day: Seniors - Grease, Juniors - Cowboys, Sophmores - Hippies & Freshmen - Superheroes. We moeten ons die week kleden voor het thema van die dag. Spiritweek is een manier om ons opgewekt te krijgen voor de school dance die aan het eind van die week plaatsvindt. Dit keer was het Sweetheart.


Sweetheart


Vrijdag voor Spiritweek kon gestemd worden op Sweetheart Royalty, dan worden er 5 senior jongens en 5 senior meiden genomineerd voor Sweetheart King & Queen. Ook een junior meisje en jongen. Omdat bij de jongens de 5de, 6de, 7de, en 8ste plek dezelfde aantal stemmen had, waren er uiteindelijk 16 kandidaten ipv 10. En je raad het niet, maar ik was een van de kandidaten. Echt ongelofelijk dat de Senior Class op mij had gestemd als een van de Senior girl nominees. Wat het nog leuker maakte is dat twee andere vriendinnen van mij en twee andere uitwisselingsstudenten ook genomineerd waren. De donderdag in Spiritweek werd er een 'assembly' gehouden en dan moeten alle kandidaten, voor de hele school, over een rode loper lopen en leest een leraar jouw bio voor. Het enige wat ik dacht was "Niet vallen op je hakken, niet vallen op je hakken." Gelukkig is dat helemaal goed gekomen. Daarna moest elk leerjaar hun 'Class Dance' laten zien. Hier hadden de Seniors vanaf begin Januari aan gewerkt, met de thema Pop Idols of 2013. We kregen Miley Cyrus en hebben op Hoedown Throwdown, He Could Be The One, See You Again, Wrecking Ball & 23 gedanst. Een hele leuke remix en choreo, en Yasmin die natuurlijk weer met de mascotte van de school moest dansen haha, maakte dat de Seniors de wedstrijd hadden gewonnen.


Zaterdag was dan de Sweetheart Dance. Ik ging van tevoren naar een vriendin toe die mijn make-up en haar had gedaan. Ben haar eeuwig dankbaar! Daarna was het dan zover, de 'Crowning'. Ik liep met mijn gastvader op de rode loper naar het podium, terwijl de leraar mijn vraag en antwoord voorlas; If you could date anyone, who would it be and where would you take him? Yasmin said Channing Tatum, and she would take him to Bora Bora. En wanneer iedereen op het podium staat wordt het even stil en dan hoor ik opeens and this years Sweetheart Queen is ........ Yasmin Wilnis. :O Ik kon het niet geloven, ik was zo verbaast dat mensen uberhaupt op mij hadden gestemd, laat staan zoveel dat ik had gewonnen. Ik had hier altijd van gedroomd en zo vaak grapjes over gemaakt. Ik zag dan zo'n Mean Girls scene voor mij dat ze dan haar diadeem in stukken breekt en aan iedereen een stukje geeft haha. Had dat zo graag willen doen, maar wist niet hoe duur het diadeem was en ik was heel erg 'in the moment' dat ik er op dat moment niet eens aan dacht. Ik ben nu dus Sweetheart Queen en heb zelfs een Sweetheart Queen sjerp die ik thuis af en toe draag haha.


SuperBowl


Die dag na Sweetheart was de Super Bowl. De Super Bowl kan gezien worden als een Amerikaans feestdag. Het is de finale tussen de top 2 American football teams. Dit jaar was het Seattle Seahawks tegen Denver Broncos. Het kan gezien worden als de finale van the World Cup. Het maakt niet uit of jouw team speelt, iedereen in Amerika kijkt naar deze belangrijke wedstrijd. Het is ook gewoon een goed excuus om een feestje te geven en meer te eten haha. Tickets liggen tussen de 1,000 - 500,000 dollar. Ondanks dat de Kansas Chiefs niet in de finale speelde, gaven we alsnog een groot party met verschillende hapjes, kipburgers en dessert en keken we naar de wedstrijd met 30 man in ons kelder. De half-time artiesten waren Bruno Mars en Red Hot Chili Peppers. Ahhh, Bruno blijft toch een geweldig artiest, met zo'n ongelofelijk, mooie stem live. De 'underdogs' Seattle Seahawks hadden uiteindelijk met 43 - 8 gewonnen.


"Now I'm, Having, The Time Of My Life"


Maar het gaat dus weer super hier! We hadden vorige week 3 snow days, het heeft elke dag 8,5 inches / 21 cm gesneeuwd, super veel en is de gemiddelde temperatuur nu ongeveer -10 graden celsius, verschrikkelijk koud. Kristina en ik hebben 2 dagen lang ons oprit 'geshovelled' en schoongemaakt. En we zijn heerlijk thuisgebleven, 3 dagen geen school, dat hadden we allemaal wel nodig.


Ik denk niet aan nog 4 maanden te gaan, maar eerder aan dat ik al 6 maanden in Amerika ben. 6 maanden weg van thuis, weg van mijn familie en vrienden, en wat heb ik er voor terug gekregen? Nog meer familie en vrienden, plus een onvergetelijke avontuur in mijn droomland.


Ik hoop dat iedereen tot nu toe een fijne 2014 heeft gehad, en iedereen zich aan hun nieuwjaarsresoluties heeft gehouden. Ik heb sinds 2 januari geen frisdrank gedronken. Zegt misschien niet heel veel, maar ben nog steeds wel een beetje trots op mezelf vooral na de Super Bowl Party. Ohh en precies een maand tot mijn 18e verjaardag whoo! 9 maart komt er bijna aan!


And remember, Keep Dreaming and Believing! (:


Liefs, Yasmin


Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!