yasmininamerika.reismee.nl

I love you America | 18th Birthday, Spring Break, Relay For Life, Sports & Valentines Day

Hello my lovelies,


Het is alweer een maand geleden dat ik een blogpost heb geschreven, maar ik heb precies tot nu gewacht om een nieuw verhaal te schrijven.


Valentines Day


Zoals de meeste van jullie weten is 14 februari Valentijnsdag. Omdat ik en een paar andere meiden single ladies zijn, kwam ik met het idee om 's ochtends bij iHop te ontbijten en later naar een film te gaan! iHop is een restaurant die bekend staat om hun pannenkoeken en ontbijt. We hadden met z'n 4en afgesproken, maar werden verrast door 4 andere meiden! Na een gezellig ontbijt, gingen Maddie, Clara en ik naar "Endless Love", een super cute film, en oh wat is Alex Pettyfer toch zo mooi. Die avond moest ik managen bij een basketbal wedstrijden van de meiden.


Tot maart was er eigenlijk weinig gebeurt. School blijft een leuke ervaring, ook al begint er een ritme te ontstaan en merk je toch dat het alleen maar 'school' is. Dat moet je zeker niet tegenhouden om een jaartje in het buitenland te studeren, en is buiten school de mogelijkheid om zoveel andere dingen te doen en te ervaren. Ik ben naar een Youth Group geweest, en daar hebben ze genoeg van in Amerika, omdat iedereen in Amerika religieus is. Daar leer je heel leuke mensen van andere scholen kennen, en leer je meer over andere religiën. Wij speelde uiteindelijk een uur lang voetbal haha!


March Madness


Begin maart waren alle lente sporten begonnen; Girls Soccer, Boys Baseball, Girls Softball, Boys Tennis en Track & Field. Ik doe in mijn laatste semester Track & Field, en vooral de evenementen 'Discus, Javelin & Long Jump'. We trainen elke dag na school van 15.00 - 17.30 en het is een combinatie van lange afstanden rennen, sprinten, ab workouts en weights. Ik had zo'n geluk dat ik in de eerste semester Cross Country (lang afstanden rennen) had gedaan, want je merkt toch dat je het langer volhoudt en sneller oppakt dan iemand die nooit rent.


Nou de tweede week van maart, daar keek ik al maanden naar uit. In Amerika, of in ieder geval bij mij op school doen leerlingen mee aanRelay For Life, een evenement waarbij leerlingen geld inzamelen voor de American Cancer Society, die vooral jonge patiënten, ook heel veel van mijn leeftijd rond 16 - 18 jaar, helpt. Het is de bedoeling dat je van 7 pm - 7 am de volgende ochtend wakker blijft, want 'Cancer Never Sleeps'. Het was ook symbolisch, om te laten zien hoe het voelt om kanker te hebben en hoe vermoeiend dat is. Ik ben na school naar Track & Field training gegaan, daarna snel omgekleed en samen met Kristina vanuit school gelijk doorgegaan naar het evenement! Het thema was colleges en universities, en onze groep koos voor Monsters Universities. Heel creative en we hadden ons tentje zelfs versierd met boorden die we zelf hadden geverfd. Er waren verschillende activiteiten die de hele avond werden gehouden; Tug of War, Relay, Mr Relay Pageant, basketbal toernooien. Ik heb het super naar mijn zin gehad en we hadden in totaal ietsie meer dan $150,000 ingezameld en $65,000 was alleen van mijn school, Blue Valley. Hieronder kunnen jullie het filmpje bekijken van mijn geweldige avond!



Zaterdag heb ik de hele dag geslapen! Ik was natuurlijk vrijdag ochtend naar school gegaan om 7.45 - 14.50 en tot 7 uur 's ochtends wakker gebleven. En dan was zondag mijn 18e verjaardag.


18th Birthday


Ik werd om 10.30 wakker gemaakt door mijn gastgezin die een heerlijk ontbijt op bed voor mij hadden gemaakt; pannenkoeken met slagroom en stroop, en spekjes en jus d'orange. Kristina kwam met het idee en had alles zelf gekookt.Ook kreeg ik een mooie vaas met bloemen met een klein 'Happy Birthday' ballonetje erin voor op mijn kamer. Daarna had ik met mijn familie thuis geskypt, die het jammer vonden dat ze er niet konden zijn, maar thank god for Skype! Daarna werd ik nog meer verrast met een goddelijke, mega, grote worteltaart, die mijn gastmoeder Barbara zelf had gemaakt, met 'Happy Birthday' kaarsjes. En dan mijn favoriete cadeau; zoals jullie vast weten ben ik een enorm grote fan van Ellen Degeneres, en mijn familie had me verrast met niets anders dan een ELLEN SHIRT! Ik kon het niet geloven, wat voor jullie misschien gek klinkt, maar ze is echt mijn inspiratie en ik hou enorm veel van haar! Ik had mijn shirt gelijk aangedaan en wat zag het er prachtig uit haha! Kristina nam me daarna naar Starbucks voor mijn birthday drink. We hebben daarna twee keer door de car wash gereden, en toen kreeg Kristina een bericht van een vriend van me dat ik naar zijn huis moest gaan om mijn cadeau op te halen! Ik dacht nou ja, waarom moet ik naar zijn huis rijden, om mijn eigen cadeau op te halen, maar okay wat lief dat hij überhaupt een cadeau heeft gekocht haha! Eenmaal aangekomen deed Michel de deur open en nam hij mee naar zijn keuken, omdat daar blijkbaar mijn cadeau lag. Op het moment dat ik de keuken inliep kwam iedereen tevoorschijn en riepen ze allemaal "SURPRISE"! WOW, ik heb nog nooit een surprise party gehad, en ik vond het super lief van ze dat ze dit hadden geregeld! Ze hadden taart en brownies gebakken en een punch gemaakt! Kon het echt niet geloven en ben zo dankbaar dat ik zulke geweldige vrienden heb in mijn leven! Nog meer taart gegeten, cadeautjes open gemaakt, spelletjes gespeeld, en daarna op naar huis! Mijn verjaardag was in ieder geval GESLAAGD, en had het met niemand anders willen vieren, buiten mijn familie om dan.


Spring Break


Woensdag was dan eindelijk mijn Spring Break begonnen. Ik heb tot nu toe geen plannen, en we gaan nergens heen, maar ben sinds woensdag naar twee Sporting KC wedstrijden en the Big 12 Championship geweest, college basketbal toernooi. Heb afgelopen zaterdag zelfs bij Sporting KC 'gewerkt', ik moest een live video uitzenden op de Sporting Uphoria app, en van verschillende hoeken van het veld filmen. Heeft me gelijk een paar ideeën gegeven voor mijn eigen videos. Kristina en ik willen deze week naar downtown Kansas City om te filmen en jullie een beeld te geven van waar ik eigenlijk woon! :) We kregen trouwens hele leuke "We're Not in Kansas Anymore" shirts, die ik zal gaan dragen wanneer ik in Missouri ben.

Verder is het high school basketbal seizoen afgelopen en hadden de meiden het tot de Sub-state geschopt! Heel jammer dat het voorbij is, maar een hele leuke ervaring was het zeker! Wat vooral nu groot is, is March Madness; College Basketball die in verschillende toernooien tegen elkaar spelen! De eerste wedstrijd begint donderdag en het gaat door tot begin April! Het is net zo erg als de Super Bowl, nou 'erg', het is net zo groot in ieder geval haha! Die gekke Amerikanen ook met hun sporten! Oh en ik had zaterdag nog mijn prom jurk gehaald. 29 maart is prom, wat ik ook zal filmen, want dat is natuurlijk zo groot, want die wordt nou Prom King & Queen?!

Lieve mensen, geniet lekker van het weer, want ik voel in ieder geval dat het warmer wordt. Helaas was het vandaag van 15 graden - 3 graden veranderd, en ook al ben ik hier al 6,5 maanden, ik snap het weer nog steeds niet! Volgende week is het weer 20 graden, gekke Kansas!

Keep dreaming and believing!

Liefs, Yasmin

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!