yasmininamerika.reismee.nl

Holiday Season | LA, Christmas, Ice Skating & Sporting KC

Het is eindelijk HOLIDAY SEASON! Tis the season to be jolly, fa la la la la, la la la laaaa! Oke, dit wordt wel een lange, be warned haha...


Sporting KC


Ten eerste was Sporting KC, de voetbal team van Kansas City, in de finale van de landskampioenschap. Ik had zo'n geluk dat ik de wedstrijd mocht bijwonen, en het was erg zenuwslopend op zijn zachtst gezegd. Het was -5 graden en na de 'final whistle' was de uitslag 1-1. We gingen in 30 min 'overtime', tegen die tijd voelde ik mijn tenen niet meer. Maar na 10 penalty kicks, jaah 10, werd Sporting KC winnaar van het landskampioenschap! Ik heb het gelukkig genoeg kunnen filmen en ohh wat was dat een mooi moment zeg. Na 5 maanden ben ik aardig gehecht geraakt aan Sporting, ik ben naar bijna alle wedstrijden geweest en ken bijna alle liedjes. En om de hele Sporting experience nog beter te maken, hadden we de beker in huis genomen! Zo raar om te bedenken dat de landskampioenschap beker dagen lang in onze keuken stond alsof het een mooi decor stuk was haha!


Ice Skating


We gingen gezellig met z’n 4en in downtown Kansas City schaatsen. Bij Crown Center, een groot winkelcentrum en heaven for kids, was er een mooi ijsrink. Ik had al een jaartje niet meer geschaatst dus dat was wel even inkomen, maar voor Chris, Barb en Kristina was dit allemaal nieuw. Als hun mentor, heb ik hun handjes vastgehouden en zijn we samen rondjes gaan schaatsen. Ik heb het enorm naar mijn zin gehad, en het was zo fijn om weer op het ijs te staan. Na het schaatsen zijn we binnen Crown Center opgewarmd en hebben we de grootste pizza die ik ooit heb gezien opgegeten. Een ding wat ik heb geleerd dit jaar is ‘Go Big or Go Home!'


Christmas


25 December was het dan zo ver, mijn eerste kerst zonder mijn familie. Natuurlijk heb ik nu een nieuw familie, en heb ik het enorm naar mijn zin gehad die dag, maar je mist toch wel familie en vrienden thuis. Thuis was ik gewend om de ene helft van de familie eerste kerstdag te zien, en de ander helft de tweede kerstdag. In Amerika, wonen families heel ver uit elkaar, Amerika is natuurlijk zo super groot. Wij hadden kerst met het gezin gevierd. ’s Ochtends om 9 uur opgestaan om eerst onze “stocking” leeg te halen en daarna onze cadeautjes open te maken. Ik wil mijn familie onwijs hartelijk bedanken voor mijn cadeautjes, echt WOW, ik heb enorm veel van ze gekregen, echt super lief. Om maar een paar dingen op te noemen; One Moment, de One Direction parfum, Sporting KC shirt met rugnummer #8 Zusi, Humans of New York boek, en tientallen sokken!


Los Angeles


Zaterdag was het dan eindelijk zo ver, ons tripje naar LA! Goodbye Snow, Hello Sunshine! Ons schema was vol met leuke activiteiten, om maar elke dag op te noemen wat ik heb gedaan;


Dag 1: Aangekomen op LAX om 8.45 am, we hadden gelijk een autootje gehuurd, waar onze koffers nog net inpaste, en de kleinste koffer op de achterbank moest worden gezet. We hadden weinig rekening gehouden met de grootte van de koffers van de meiden haha! We reden door naar San Juan Capistrano, waar de tante van Barb, Aunt Nancy, woonde. We hebben bij een lokaal Mexicaans restaurantje geluncht en van daaruit gelijk doorgegaan naar de San Juan Capistrano Mission. Daarna lekker cheesecake bij Tante Nancy gegeten en langs Pacific Coast Highway naar Huntington Beach gereden. Nouu eh Pap en Mam, als jullie dit lezen, we verhuizen volgend jaar naar LA! Mooie stranden hebben ze daar zeg! ’s Avonds naar ons hotel in Long Beach gereden en Seafood gegeten, mmmmm!


Dag 2: Zondag zijn we naar de Aquarium of the Pacific geweest, en heb ik een haai geaaid. Ja, dames en heren, ik ben een echte dierenvriend. Duurde wel echt 10 minuten voordat ik mijn hand in het vijvertje stak, maar ik heb het gedaan haha! Andere dieren die we hebben gezien zijn Penguins, Zeeleeuwen, Zeeotters en natuurlijk tientallen visjes! Ik voelde me echt weer een klein kindje toen ik daar was, het was ook mooi om te zien hoe ze makkelijk in contact kwamen met de dieren, super cute! Na ons bezoekje aan de Aquarium, gingen Kristina en ik langs ons hotel waterfietsen. De rest van de middag hebben we gerelaxt aan het zwembad en jacuzzi.


Dag 3: HOLLYWOOD! Hier keek ik het meest naar uit! We reden gelijk door naar Hollywood Boulevard en zagen alle sterren op de Walk of Fame. Er waren zoveel sterren, velen die ik kende en velen waarvan ik nog nooit had gehoord, maar ik had maar 1 ster in gedachte; ELLEN DEGENERES! Wat jullie misschien niet weten, is dat ik een SUPER, MEGA, ENORM grote fan ben van Ellen en the Ellen Show. Daar was mijn video voor ‘Win Een Jaar High School’ ook op gebaseerd. We hebben ook foto’s genomen met de Hollywood Sign van een aardige afstand. Die avond hebben we heerlijk gefondued bij ‘The Melting Pot.'


Dag 4: Op New Years Even gingen we naar Santa Monica Pier. Kristina en ik zijn in een paar attracties geweest en in de bekende Reuzenrad. Nogmaals een American sized ijsje gegeten en van de zon genoten langs de kust. Ook heb ik een foto genomen op Route 66, omdat het namelijk bij Santa Monica Pier stopt, er staat dan een bord met 'Santa Monica, 66, End of the Trail'. We zijn ook nog wezen shoppen bij Urban Outfitters en Brandy Melville. Die avond was het dus New Year, hier sliep ik dus doorheen. We moesten de volgende ochtend super vroeg op, rond 5 uur, omdat we naar de Rose Bowl Parade zouden gaan. En dat begon tjaa... vroeg!


Dag 5: Happy New Year, 2014 whooooo! We vertrokken dus rond half 6 ’s ochtends, en reden naar Pasadena waar de Rose Bowl Parade werd gehouden. In Amerika is dit echt een ‘Big Deal’, net als the Thanksgiving day Parade in New York op Thanksgiving. Heel leuk om het dan ook in het echt te zien. We zijn na de parade geracet naar de Rose Bowl Game. We zouden shuttles nemen vanaf ons parkeerplaats, het was namelijk op een paar km loopafstand, maar de rijen waren verschrikkelijk, dus toch die 3 km gelopen. Nou eenmaal aangekomen bij het Rose Bowl stadion, was het echt chaos. Er spelen altijd twee universiteiten tegen elkaar, oh ik heb het over American Football trouwens! Ik had sinds 5 uur niks meer gegeten en we kwamen om 1 uur bij het stadion aan. Het was ongeveer 28 graden en ik had die avond weinig geslapen. Voordat ik net de tunnel in liep, lag ik voor ik het wist op de grond, ik was dus namelijk flauwgevallen haha! De combinatie hitte, honger en weinig slaap viel dus niet mee met mij. Natuurlijk was mijn familie helemaal geschrokken, maar omdat ik wel vaker ben flauwgevallen, ook al was de laatste keer ongeveer 4 jaar geleden, wist ik dat ik me snel weer goed zou voelen ipv dat ik op een brancard in EHBO moest gaan liggen. Toen we eenmaal op onze plekken waren en ik als een gek mijn eten opat, kocht Chris snel een Standford Cardinals pet voor me, om mijn gezicht tegen de zon te beschermen. Dat liep niet goed af, we waren namelijk omringd door Michigan State fans, ook al waren we eigenlijk neutraal, we kwamen namelijk voor de gezelligheid natuurlijk! Halverwege de wedstrijd brak er opeens een heel gevecht los, 3 rijen voor ons. Als de gek die ik ben, moest ik dit filmen, voor legale reden zal ik het niet laten zien haha. Helaas verloor Standford, maar de wedstrijd was in een woord 'interessant' haha! We eindigde de avond bij Ruby’s, een fastfood keten ingericht als de jaren 40, zooo gaaf en oh zo heerlijke hamburgers en frietjes!


Dag 6: Vanaf 11 uur ’s ochtends tot 5 uur ’s middags zijn we naar de Ronald Reagan Museum & Library geweest. Ronald Reagan was de 40ste President van Amerika. Ik had eigenlijk niet verwacht dat het zo leuk zou zijn, maar President Reagan heeft echt een interessant leven geleid. Van een ster in sporten in High School en College tot Hollywood acteur tot President, en een goede President was hij zeker. Ook gingen we een Air Force 1 vliegtuig in, wat echt super gaf was! We bleven die avond logeren bij de zus van Chris, Erika, die een heerlijke Mexican fiesta voor ons kookte.


Dag 7: Was het alweer tijd om naar huis te gaan. We brachten snel een bezoekje aan Manhattan Beach, waar we allerlei mensen zagen surfen, van kids tot opaatjes. Het lijkt mij zo leuk om te surfen en lekker in het water te zijn! Met geluk zagen we ook nog dolfijnen. Zo geweldig was dat om te zien, omdat ze zo dichtbij het strand zwommen. We hadden nog aardig wat tijd over voordat we naar onze vlucht moesten gaan, dus zijn we naar Loyola Marymount University gegaan. Een heel mooi campus hebben ze, boven op een enorm hoge berg. Je hebt ook een heel mooi uitzicht van LA vanuit de appartementen. Zulke bezoeken aan universiteiten doet me toch denken of ik verder in Amerika wil studeren. Om de dag af te sluiten hebben we heerlijke hamburgers gegeten bij In-N-Out, ohhh wat lekker zijn die! En dan van LAX naar Kansas City, of beter gezegd van 28 graden naar -5 graden gevolgen!




In andere woorden, ik heb enorm veel stranden bezocht, veel vettig eten gegeten en ook nog wat nieuws geleerd!


Morgen geen school, mijn eerste sneeuwvrije dag van het schooljaar, spannend haha! Je kan je waarschijnlijk nu ook een beetje voorstellen hoe koud, en hoe erg de wegen zijn hier!


Ik kijk uit naar 2014, helaas nog maar 5 maanden te gaan. Ik weet niet zo goed of ik nou naar huis wil gaan. Ik heb nog steeds geen heimwee gehad, wat ik nu toch wel een beetje raar begin te vinden, en eigenlijk zou het nu al voorbij moeten zijn. Nou, daar heb ik dus heel veel geluk mee gehad, kan ook voorkomen toch haha! Natuurlijk mis ik iedereen thuis wel, maar zolang ik weet dat het goed met ze gaat daar, hoef ik me geen zorgen te maken!


Nog een fijne 2014 allemaal, and may all your dreams and wishes come true! Keep dreaming and believing! (:


Liefs,


Yasmin

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!